170610 - sommarlista

Vad ska du göra i sommar?
jobba! det är väl det enda jag egentligen har spikat. jag ska på min brorsdotters skolavslutning nästa vecka, och så ska jag kanske med min lillasyster och några fler till swensbylijda på midsommar. ett besök på PDOL ska väl också hinnas med... och sola ska jag göra. massor!

Ska du åka någonstans?
nej, inte vad jag vet just nu i alla fall. jag trivs väldigt bra här i piteå, speciellt under sommarmånaderna.

Hur länge ska du vara ledig?
jag ska vara ledig så lite som möjligt hade jag tänkt. cash is king och jag älskar mitt jobb! är ju dessutom "bara" vikarie, så till hösten vet jag ju inte hur mycket jag får jobba - och om jag ens jobbar då. om två veckor kommer antagningsbeskedet till utbildningen.

Vad vill du verkligen hinna med?
äta jordgubbar, grilla, sola, följa min brorsdotter till poolen... jag skulle vilja spela minigolf också! det var längesen. skulle vilja få ro att plöja igenom några bra böcker också. har ni något bra boktips kan ni ju lämna det i en kommentar! jag skulle vilja ha picknick också, och åka på roadtrip...

Vad tror du egentligen att du kommer göra?
jobba. haha.

Vad ser du mest fram emot?
värmen! och energin som man får då det är ljust dygnet runt.

Vad kan gå fel?
hela sommaren kaaaan ju regna bort.

Vem kommer du vara mest med?
kommer nog vara med alla jag brukar umgås med. ingen mer och ingen mindre. jag hoppas att jag och sandra är lediga samtidigt ganska mycket så att vi kan hänga vid poolen. (nästa år får vi komma ihåg att synka våra sommarscheman, önska några specifika dagar vi är lediga på samtidigt!)

Vad kommer du lägga mest pengar på?
frukt och bär. det brukar bli så...

Vad kommer du köpa inför sommaren?
ingenting speciellt faktiskt. jag blev kär i en klänning på lindex(!) idag, så den kanske jag köper och har på midsommar. en bikini skulle jag behöva köpa, men det är världens tråkigaste eftersom att brösten sällan får plats. när de väl får plats så är det inget stöd... nya ballerinaskor skulle jag faktiskt också behöva köpa.

Kommer du använda det?
jadå! åtminstone en gång, haha.

Kommer du bli brun?
jodå.

Vad vill du säga till ditt sommar-jag?
njut! och glöm för bövelen inte solskyddsfaktorn.

Vad kommer du äta?
melon, fetaost, jordgubbar...

Vad kommer du dricka?
vatten, ramlösa, mangosmoothies, cola zero. kanske något vinglas eller en öl också.

Vad kommer göra den här sommaren extra bra?
mitt underbara jobb!

Vad kommer du ha på dig?
förhoppningsvis så lite som möjligt, hähä. men shorts och linne, eller klänning. förutom på jobbet, där blir det såklart byxor och t-shirt.  

Hur kommer du att göra dig illa?
det gör jag förhoppningsvis inte.

Vad oroar du dig för?
ingenting!

Vad kommer bli extra speciellt i år?
sommaren är alltid speciell. men att se cleo och linda pira på pdol kanske.

Vad kommer du minnas av din sommar sen i september?
förhoppningsvis värme, mycket skratt och en extrem tacksamhet.

Cool photo idea for the next vacation:

1 Carola:

skriven

Åh snor den listan :)

Kommentera här: