170930

Favoritpryl i hemmet just nu: Eftersom att hösten är här så måste jag nog svara alla mina ljuslyktor.

Här får jag bäst inredningsinspiration: Pinterest och Youtube. Tror jag får en hel del inspiration omedvetet också, får ganska ofta plötsliga infall och känner "det där måste jag ha!"

Min favoritmöbel: Min soffa! Den är skön och väldigt stor, ryms massor med folk. Är man bara två kan båda ligga och bre ut sig utan att det gör något.

När väcktes mitt intresse för inredning? Det har ALLTID funnits. Det var ju såå roligt att möblera om och byta rum med syskonen när man var liten.

Drömköp: En ny, ljusare huvudgavel haha.

Mitt senaste köp i inredningsväg: Köpte en ljuslykta idag... och några andra ljuslyktor i torsdags. 

Bästa inredningsbutik: Mio och H&M Home. Men man hittar överraskande mycket fina småprylar på till exempel Ica och Coop också!

Något jag behöver? Nej, egentligen inte.

Vilken möbel skulle aldrig få stå i mitt hem? Jag tycker att det är jättefint med riktigt mörka träslag (inte svarta), men det kommer inte innanför min dörr förrän jag har ett stort hus med typ 4m takhöjd och stooora fönster.

The big no no enligt mig: För plåttrigt, ingen röd tråd.

Vilken blomma gillar jag mest: Pion, tulpan, ros och solros. I den ordningen.

Om jag fick köpa precis vad jag ville skulle jag köpa? En ny huvudgavel till sängen. Och ett hus. Diskmaskin, tvättmaskin och torktumlare också.

Hur ser det ut hemma hos mig? Mycket vitt och grått. Det är svårt att beskriva, men jag tycker att jag har det mysigt. Det är inte sterilt trots att det är så mycket ljusa färger, utan det är ändå en mysig och hemtrevlig känsla. Bland det värsta som finns måste ju vara hem där man knappt vågar röra sig för att det ser ut som ett uppslag i ett inredningsmagasin.

Vad skulle jag helst vilja rusta upp? Jag ska måla om mina köksstolar. Någon dag...

 

Kommentera här: