171222 - Året som varit

1. Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Jag började att jobba som skötare, började en YH-utbildning...

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Minns inte om jag hade några, så jag antar att jag inte gjorde det.

3. Fick någon du känner barn?
Ett par bekanta, men ingen som är riktigt nära. Nästa år blir jag däremot faster igen!

4. Dog någon som stod dig nära?
Jo, tyvärr.

5. Vilka länder besökte du?
Jag höll mig i Sverige.

6. Är det något du saknade 2017 som du vill ha 2018?
Sol och värme typ.

7. Vilket datum kommer du alltid att minnas?
Det finns nog inget datum som verkligen sticker ut.

8. Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
Jag har lärt mig vad som är viktigt att lägga energi på, vuxit massor som människa. Lärt känna massor med nytt folk också.

9. Vilket var ditt största misstag?
Den där perioden före jag lärde mig vad som är viktigt att lägga energi på. Lade för mycket tid på människor som inte förtjänar det.

10. Vilket var ditt bästa inköp?
Min nya dator!

11. Vad spenderade du mest pengar på?
Mat, snus, kläder.

12. Vad gjorde dig riktigt glad?
Nära och kära, att jag fick jobbet som skötare och att jag blev antagen till utbildningen.

13. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Mja, Endometriosen har ju blivit värre men inget annat.

 14. Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2017?
Eminem - Walk on water är den första jag kommer att tänka på.

15. Mådde du bättre eller sämre under 2017 än vad du gjort tidigare år?
Bättre psykiskt, sämre fysiskt.

16. Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?
Motion typ, haha.

17. Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?
Energitjuvar, att oroa mig över saker.
 
18. Hur var din julafton?
Den har inte varit än, men jag tror att den kommer vara jättebra.

19. Blev du kär?
Njä.

20. Vilket program har varit det bästa på tv?
Jag kollar ju aldrig på TV. Netflix och SVTPlay är det som gäller.

21. Hatar du någon som du inte hatade förut?
Nädå.

22. Vilken var den bästa boken du läst under året?
Lars Kepler - Stalker.
 
23. Vilken var din största musikaliska? 
Största musikaliska vad?

24. Önskade du dig något som du fick?
Ja det gjorde jag nog.

25. Önskade du dig något som du inte fick?
Jag tvivlar ju på att jag får ett frisörbesök, körkortet betalat eller en bil.. men jag är toknöjd ändå!

26. Vilken var årets bästa film?
Hm... jag vet inte. Det blir som sagt var mest Netflix.

27. Vad gjorde du på din födelsedag?
Jag fick besök av vänner och familj, fick fina presenter och blev ordentligt uppvaktad. Tyvärr hände terrordådet i Stockholm då också, vilket var väldigt sorgligt.

28. Vilka var de bästa människorna som du träffade?
Mina grymma kollegor och klasskompisar.

29. Hur skulle du beskriva din klädstil?
Så slappt som möjligt utan att det ser för sunkigt ut, haha.

30. Vad fick dig att må bra?
Sol, vänner, familj, att lära mig släppa olika måsten.

31. Vilken kändis var du mest sugen på?
Ingen faktiskt, haha.

32. Vem saknade du?
Morfar. Och såklart vännerna man inte träffar så ofta.

33. Vilken var din bästa månad?
Hm... sommarmånaderna.

34. Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?
Jag skulle nog kunna ta hand om mig själv ännu bättre.

35. Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?
Jag kommer förhoppningsvis att utvecklas massor under min LIA och komma ett steg närmare drömjobbet. Det blir skoj!

Kommentera här: