171229 - Mitt 2017

Januari: I januari höll jag (som vanligt) på att ändra om hemma. Målade om i sovrummet bland annat. Började även kursen Information & kommunikation för att få behörighet till Digital Strateg-utbildningen. Ett par spelkvällar hann vi också med.
 
Februari: I februari hände tydligen inte så mycket, det ekade rätt tomt i bloggen då haha. Men skridskoåkning och pulkaåkning blev det!
 
Mars: I mars var jag på två jobbintervjuer och fick båda jobben. Tackade dock nej till det ena på grund av min egen hälsa, och det är jag ganska glad för.
 
April: Kantat av jobb och PMS. Fyllde år också! Fick otroligt mycket fina presenter av vänner och familj. Valborgsmässoafton spenderades på Furuberget.
 
Maj: I maj var det dags för årets första vårträff. Det var svinkallt, men trevligt ändå. Jag började även att göra fint på balkongen. 
 
Juni: Det var faktiskt ett par varma dagar i juni. Jag hängde ute med grannarna, hade vänner på besök för att äta melon och vindruvor, var på utflykt till bland annat blå lagunen och tog en tripp till IKEA. På midsommaraftonens morgon spelade jag minigolf med mina syskon vilket var superkul, och på kvällen åkte vi till Gläntan och grillade korv. I juni blev jag ju antagen till Digital Strateg också.
 
Juli: Sol, bad, jobb, PDOL, vikariefest. Ganska mycket regn och kalla vindar minns jag också, tyvärr!
 
Augusti: I augusti mådde jag ganska jättedåligt av Visanne-behandlingen som jag påbörjade tidigare under sommaren. Bokade in ett frisörbesök för att skämma bort mig själv lite, jobbade och var galet nervös inför skolstarten. Tyvärr var det begravning också, och det går inte många dagar utan att jag tänker på fina, fina morfar.
 
September: Jag hade min första tenta. Jag målade om sovrummet ytterligare en gång. Ökade dosen Visanne vilket visade sig inte fungera alls. Vi var även till MakerSpace i Luleå med skolan och det var så jäkla kul!
 
Oktober: En hel del grupparbeten och ytterligare en tenta hade vi i oktober. Jag fixade i princip alla julklappar och fick även min från Nathers. Blev väldigt pysslig och klädde om huvudgaveln på min säng. 
 
November: Började julpynta redan i mitten av november. Min pyssliga sida fortsatte och jag målade om mina köksstolar. Hade fullt upp med att ha huvudet över vattenytan och inte bryta ihop på grund av mitt dåliga mående, så jag gjorde inte så mycket.
 
December: December kantades som alla andra år av väldigt mycket bakande. Trollungar, saffransbullar, pepparkaksexperiment... Julen var tokmysig och nu ser jag fram emot de sista dagarna av det här året. Imorgon ska det åkas skridskor till exempel!
 
Mitt 2017 har faktiskt varit bra! Fysiskt har jag mått som en kratta ungefär, men psykiskt har jag utvecklats otroligt mycket. Bara det faktum att jag vågade radera en del människor ur mitt liv säger en hel del.
 
Jag hoppas på ett jättebra 2018 med mycket utveckling, och såklart att jag får må bättre. Jag hoppas även på att nära och kära också får må bra. Såklart.
1 Carola:

skriven

Mysigt läsa om ditt år, gott nytt 2018, må det bli magiskt! Puss

Kommentera här: