171130 - 1096 dagar

1096 dagar eller tre år. Så lång tid har det gått sedan jag flyttade in i den här lägenheten. Det känns inte som att det har gått så lång tid, men när jag tänker tillbaka på hur mycket lägenheten, och jag själv, har förändrats så känns det som att det borde ha gått längre tid.
 
När jag flyttade in så var tapeterna i köket och vardagsrummet svarta med hemska mönster. Under resans gång har de i vardagsrummet hunnit bli grå, sedan vita med glitter och nu bara vita.
Tapeterna i köket blev ljust guldskimrande och har varit det sedan dess.
I sovrummet var det en mörk blågrå tapet, som jag inte riktigt trivdes med trots att den var fin. Den väggen har hunnit bli både ljust blågrå och vit.
Jag är nu inne på min fjärde tv-bänk.
När jag flyttade in hit så hade jag två soffor, en trea och en tvåa i svart. Efter lite sparande (vilket är en bedrift för mig!) så köpte jag soffan som nu står här. Världens skönaste, ljusgrå soffa.
Ljuslyktor har jag nog köpt en hel livstidsförbrukning av under de här tre åren. När andra byter gardiner efter säsong så byter jag lyktor.
 
Önskar jag hade några bilder på hur det såg in när jag flyttade in, men tyvärr. Eller det kanske är lika bra. Däremot kan man se när man scrollar igenom mitt flöde på Instagram att en hel del har förändrats.
1 Carola:

skriven

Känner igen allt haha :) Jag är likadan och värre fast jag är mera för krukor/vaser som byts ut allt för ofta men förstås ljuslyktor också. Längtar tills nästa ledighet så jag får njuta lite av dem :) Puss!

Kommentera här: