170312 - wine and dine

jag har haft min matgrupp i fem år nu och känner att det börjar vara dags för någonting nytt. ett runt, vitt bord vill jag nog ha. stolarna vet jag däremot inte riktigt vad jag känner för.
 
matgruppen som jag har nu är faktiskt det första möblemanget jag köpte helt nytt för pengar som jag tjänat själv till mitt eget hem. det var en cool känsla! köksbord + stolar är ju inte jättebilligt direkt. tidigare när man bott med någon så har det ju varit en gemensam kostnad, och före/mellan det så har det varit begagnade möbler. begagnat är ju toppen såklart, men det är ändå något speciellt när man kan köpa nytt.
 
jag måste säga att jag är så nöjd över att ha köpt lite möbler åt gången och verkligen funderat över vad det är jag vill ha. det gäller nog alla möbler utom tv-bänken... haha. jag byter tv-bänk lika ofta som andra (inte jag eller nathers, men resten av världen) tvättar sina sängkläder.
 

Kommentera här: