170919 - visanne

idag var jag till sunderbyn för att prata om hur min visanne-behandling har fungerat. den har ju inte fungerat särskilt bra alls, jag har haft ondare än vanligt, fått förändrad personlighet och inte blivit blödningsfri heller.
 
vi pratade då lite andra alternativ, antingen att öka dosen visanne eller så att sätta in två spiraler och kombinera detta med provera till en början. personligen har jag ju hellre spiralerna, trots att det innebär att jag måste sövas. av de behandlingar jag kan ha nu så är spiraler det alternativ som har fungerat bäst.
 
men men, vi får se! det kändes i alla fall som att besöket var i onödan. vi hade kunnat gå igenom det här över telefonen, sparat både min och läkarens tid.
 
Endometriosis problems
1 Carola:

skriven

Vad jobbigt att du har så stora problem! Finns det verkligen inget mer de kan göra? Ta bort livmodern? Låter hemskt men ska du lida hela ditt liv? Kramar i massor!!!!

Svar: Att ta bort livmodern är tyvärr ingen garanti. Hade jag vetat att det fungerade så hade jag inte tvekat, men många får så pass mycket besvär efter en hysterektomi att det inte känns värt att chansa. Kram!
sara

Kommentera här: