180104 - Only to be let down, time after time

Fem saker du alltid har i ditt kylskåp? - Buljong, morötter, salsa, ägg och smör. 
Fyra saker du inte kan vara utan? - Mat, vatten, pengar och snus. Haha.
Tre saker du inte kan äta? - Bacon, surströmming och kåldolmar.
Två saker som gör dig glad? - Musik och soliga dagar.
En sak du gör flera gånger i veckan? - Duschar.

Nä, fy vilken tråkig lista det där var! Jag gör en sånhär också.

Hur mår du just nu?
– Ungefär som jag har mått den senaste tiden. Inte helt jättebra, men jag lever i alla fall.

Planer idag?
– Dagen är snart slut, så jag ska sova.

Vad gjorde du idag exakt för ett år sedan?
– Jag var hundvakt och yogade tydligen.

Nuvarande klädberoende?
– Varmt, bekvämt och tydligen svart. Det är i princip omöjligt att hitta någonting i garderoben för allt är svart.

Nuvarande matberoende?
– Inget faktiskt. Jag brukar ju alltid ha någon maträtt eller något som jag har snöat in mig på, men nu känns ingenting lockande. Var såååå sugen på korv och makaroner igår men det var inte lika gott som jag hade föreställt mig.

Ett jobb du aldrig skulle kunna ha?
– Hjärnkirurg, har för darriga händer. Eller något jobb där man måste vara bra på matte.

Vad önskar du att du gjorde mer?
– Jag önskar att jag rörde på mig mer. Saknar mina dagliga powerwalks. Men orken finns fasen inte, vilket är ganska hemskt. Å andra sidan kan det väl bara bli bättre nu..?

Vad önskar du att du gjorde mindre?
– Gnällde. Jag gnäller på ungefär allt, haha.

Ge ett tips som känns aktuellt just nu?
– Skäm bort dig själv! Det måste inte vara något dyrt, utan det kan räcka med en extra varm dusch på en dag som inte är din duschdag.

Kommentera här: