180117

Ännu en blogglista! Älskar verkligen att fylla i dem. Nästan lika mycket som jag älskar att läsa andras svar.
 
1. Mitt första jobb var… 
Om man inte räknar det jag satt barn- och djurvakt så var det som reklamutdelare. Då var jag iiiinte gammal och det var hemskt, haha.

2. Om tio år räknar jag med att… 
Jag är lycklig och har livet hyfsat under kontroll.

3. Om jag måste välja mellan stan och landet väljer jag alltid… 
Landet! 

4. På semestern gillar jag att äta… 
Haha jag vet inte? Jag har aldrig varit på semester riktigt. När vi var i Finland för tusen år sedan (vi åkte över med färjan) så åt vi hamburgare och massor med lakrits.

5. Stiletter eller flats? 
Flats alla dagar.

6. Min favoritålder hittills… 
Jag vet inte riktigt. Jag är ofta påväg att säga att jag är 23 när någon frågar, så jag väljer det.

7. Om jag kunde vara osynlig eller flyga under en dag skulle jag välja att… 
Vara osynlig. Då kan jag smyga in på ett tåg och åka till Falun för att hälsa på Nathers, höhö.

8 Den person jag litar på med mitt liv är… 
Nathers!

9. Jag lärde mig simma när jag var… 
Jag minns inte hur gammal jag var, men jag hade börjat i skolan i alla fall.

10. Tack vare internet kunde jag… 
Lära mig nya saker, hitta inspiration, träffa nya vänner...

11. Min största inspiration i livet är… 
Men svårt! Alla människor jag har runt omkring mig. Både de jag har känt hela livet och nya bekantskaper.

12. Den mest originella raggningsrepliken jag nyligen hört är… 
Jag har nog aldrig hört en originell raggningsreplik.

13. Ett välgörande ändamål som jag gärna stöttar är… 
Cancerfonden och så alla ämnen som Musikhjälpen tar upp.

14. Ett konstigt råd jag fått är… 
Jag brukar inte lyssna på konstiga råd tror jag. Jag kan då inte minnas något.

15. Jag lärde mig att cykla av… 
Tror pappa och mina bröder försökte lära mig, säkert mamma också. Sen blev det en jäkla massa övande på gården. När jag väl lärde mig så var mamma inne och svarade i telefonen precis då. Då jag skulle visa henne vad jag hade lärt mig så lyckades jag cykla in i ett elskåp, haha!

16. Det enda jag vill ha när jag är sjuk är… 
Det beror ju på hur jag är sjuk. Men troligtvis vill jag bli frisk. Halstabletter och nässpray om jag är förkyld.

17. Tre saker som jag inte skulle kunna leva utan… 
Mobiltelefon, dator och pengar. Tragiskt men sant.

18. Av soluppgångar och solnedgångar tycker jag bäst om… 
Soluppgångar! En ny dag, en ny start.

19. Det jag tycker minst om hos en person är… 
Måste svara som Nathers här. Jag hatar när folk inte kan respektera andras scheman. Folk som kommer sent och inte meddelar att de blir sena. En gång är väl helt okej, men när det är konstant... nej. Eller ja, folk som är respektlösa oavsett vad faktiskt.

20. Av söta saker och salta saker väljer jag alltid… 
Jag har alltid valt söta saker, men nu blir jag mer och mer för salt.
1 Dixi Wonderland:

skriven

Mitt första jobb var kundbokare och vår lokal var på en vind...

Kommentera här: