180126

Idag har jag varit ute på äventyr med mamma, vi har gjort det vi gör bäst; spenderat pengar. Haha! Men vi köpte bara nödvändiga saker i alla fall, alltid något.
 
När jag kom hem så tog jag det bara lugnt ett tag, sen kom som sagt var lillebror och hjälpte mig. Det är så ljust och fräscht här hemma nu!
 
Då han hade åkt så tog jag en varm och skön dusch, sen åt jag rester av gårdagens tacos. Det var om möjligt ännu godare idag.
 
Jag tänkte att jag skulle dela med mig av receptet. 
2 dl gröna linser
2 morötter
Grädde
Krossade tomater/tomatpuré/ketchup
Kryddor/tacokrydda
 
Skala och riv morötterna. Koka 2 dl gröna linser och häll sedan bort vattnet. Stek de rivna morötterna i olivolja så att de blir mjukare. Tillsätt linserna och stek dem också. Krydda efter tycke och smak (jag använde tacomixen hot cayenne), och tillsätt sedan tomater och grädde. Låt puttra ett tag.
 
Okej, jag är värdelös på att göra recept haha. Men det var typ sådär jag gjorde. I receptet jag fick så skulle man steka lök också, men jag är inget fan av uppvärmd lök så jag hoppade helt enkelt över det.
 
Jag är SÅ glad att jag har blivit modigare när det gäller att testa ny mat. 98% av sakerna jag testar är vegetariska, vilket gör det ännu bättre.

Kommentera här: